Wat vind ik bij jou?
Vitrines vol met mooi geëtaleerde edelstenen sieraden; ringen, kettingen, hangers, oorbellen, armbanden.
Vele bakjes met losse edelstenen.
Onze specialiteiten: enkel 100% natuurlijke edelstenen. Recycling van zilveren goud. Maatwerk ontwerp van sieraden in ons eigen atelier. Denk aan geboortesieraden, verlovingsringen, trouwsieraden, of gewoon sieraad omdat je het verdient.
We hebben ook mooie cadeau’s. Zoals de uberzachte omslagdoeken die je nooit meer af wilt doen. In veel mooie kleuren, waarbij we altijd de kleur zoeken die je ogen doen stralen.
En niet vergeten: Vrolijke inspirerende ansichtkaarten (organic), heerlijke wierook, hindoeistische beelden (ook antieke!), en super bijzondere wandkleden: gemaakt door de nomaden uit Radjastan door het recyclen van hun kleurrijke kleren. De kwaliteit hiervan is fantastisch en niet meer te krijgen voor de prijzen waar we ze nu nog voor verkopen.
Bij alles wat we verkopen houden we oog voor ethiek en footprints. Duurzaamheid vinden we belangrijk.
Wie moet er bij jou komen?
Iedereen die een sieraad zoekt die écht bij je past. Voor jezelf, of als cadeau. Ontzettend veel verschillende stijlen, én we kunnen heel veel maken in ons atelier.
Of het nu een sieraad is met ballen (no guts no glory :-P), een chique statement sieraad, een bescheiden sieraad, een kinderring, of draagbare kunst is. Van modern tot romantisch. In zilver, goud of beide. Wij houden ervan. Als er maar een steen in zit.
Onze passie en kennis zit in de edelstenen in de sieraden. En onze kracht in het vertalen van een persoonlijk verhaal in het sieraad. Wie er nog geen last van had ontdekt sowieso een innerlijke ekster bij LiAtelier.
En passen zonder kopen, dat mag altijd! Het is te gek om even dat ene out off budget sieraad om je nek te hangen. En wellicht tref je net dat ene sieraad met een verrassend laag budget, die jouw naam roept door het glas van de vitrine heen.
Wat vind je zelf het leukste aan je onderneming?
Het contact met de klanten, hoe gelukkig ze worden van onze sieraden, en hoe ze geraakt kunnen zijn wanneer ze ineens die gouden match hebben. Het sieraad én de klant beginnen dan te stralen.
Wat is het leukste compliment wat je gekregen hebt?
Dit is de reden waarom ik mijn vragenlijst niet af kreeg voor Lutje. keuzestress uit de hoeveelheid complimenten. Laat ik dan die ene man nemen die een ring komt kopen voor zijn vrouw. Na al 1,5 uur tevreden vanalles bekijken en onder de loep te nemen zegt hij: “Nu snap ik waarom mijn vrouw hier altijd zo lang is. Het leek mij helemaal niks, dus ik ga normaal altijd naar de mediamarkt als ze hier heen gaat. En nu sta ik hier zelf al net zo lang als tussen de elektronica.” Ik ben benieuwd welke vaste klant bij deze meneer hoort.
Ik denk dat het meest gehoorde compliment is dat mensen zeggen: Het is alsof ik een andere wereld in stap. Oja, en dat we zo behulpzaam en aardig zijn.
Wat maakt jou lutje?
Passie, toewijding, maar 1 winkel, geen onderdeel van een grote keten, we doen alles zelf, samen met ons team. Dat doe je alleen als je stiekem knettergek bent.
En de Lutje gehalte. Letterlijk betekent dit dat we klein zijn, maar het is best indrukwekkend wat we doen, al zeg ik het zelf. Inclusief dat we steeds weer die stomme Coronacrisis weten te overleven. Want dit een dure winkel om te runnen. Onzekere tijden, maar LiAtelier heeft veel bestaansrecht, en daar zijn we trots op. We betekenen echt wat voor onze klanten.
En het Groningse van Lutje. We houden van deze stad, net als we van onze winkel houden. We hebben een fantastisch mooie en verrassende plek aan de Vismarkt. Echt een winkel waar je voor om moet en wil lopen, want doorloop voor de winkel is er nauwelijks. Kom je vanuit de Folkingestraat? Direct even rechtsaf zodra je de markt op komt. En vanuit de Haddingestraat (een mooie sluiproute als je de drukte wilt vermijden) naar links. Dan zijn wij het vierde pand. Een hoog, smal en diep Rijkmonumentaal pand.
Wat is jouw ultieme Lutje Lokaal tip?
Ik denk dat de ultieme tip is om vooral bij een kleine ondernemer te kopen. De persoonlijke service, de liefde voor de winkel en de klanten. Dat is fijn. Maar je brengt je geld naar een echt persoon, die veel meerwaarde biedt boven iets in je online mandje gooien. En als je kijkt naar tijdsbesparing? Bij een fysieke ondernemer kan je gaan zitten, je zegt wat je zoekt,je krijgt er enkele vragen bij, en de opties worden je aangedragen. Je hoeft alleen maar te doen van: “Ja, Ja, Nee Nee, Nee echt niet, misschien, oh mooi, oef lelijk” En uit je uiteindelijke selectie kies je waar je het meest blij mee bent.
Ondanks dat sommige Lutjes ook webshops hebben, al is het ter inspiratie om je aanbod te laten zien, en voor klanten ver weg. Toch gaat er niks boven passen, ervaren en voelen. Je gaat altijd met goed advies snel weer naar huis. Kost soms minder tijd dan webshops brouwsen, passen en retourneren.
Heb je nog een leuke anekdote?
Had ik al verteld dat we een winkelkat hebben? Nemo, bekender dan onze winkel op social media. Hij is te volgen op Avonturen van Nemo. Bijnaam: Koning van de Vismarkt. Zo gedraagt hij zich ook.
Op dag 1 dat wij eigenaren werden van LiAtelier kwam hij binnenlopen. Hij ving een muis, deed zijn werk goed, en deed ontzettend lief. Hij mocht blijven komen. Later, toen zijn eigenaresse verhuisde, hebben we hem geadopteerd.
Hij heeft zich toen officieel benoemd tot eigenaar van LiAtelier. Nu is Lutje Lokaal opgericht en de nieuwsgierig rood witte woont bijna elke vergadering bij. Hij stelt dus ook dat als Lutje Lokaal succesvol wordt, dat hij daar een stevige poot aan heeft bijgedragen.
Meld je aan voor de nieuwsbrief!
Stuur ons een e-mail: [email protected]
Stichting Lutje Lokaal
Oosterstraat 23
9711NN
Groningen
[email protected]
Kamer van Koophandel (NL): 4703423
BTW-nummer: niet btw plichtig